luni, 1 octombrie 2007

Am dat bani... să câştige

Politehnica Iaşi a bătut... pe banii mei. Sau cel puţin aşa îmi place să cred! N-am mai ajuns în tribunele stadionului "Emil Alexandrescu" din vremea când ieşenii se luptau cu vasluienii pentru un loc în prima ligă. Au trecut ceva ani de atunci... Weekend-ul trecut însă, "maneliştii" de la Poli au primit vizita formaţiei Pandurii Tg. Jiu, meci de care "m-am bucurat" şi eu.

Am stat la rând pentru un bilet (lista acreditărilor era declarată "închisă" de multă vreme) şi m-am îndreptat debusolat spre intrarea pe stadion. Am trecut cu mari emoţii de controlul corporal efectuat de jandarmi. Aveam asupra mea "arma" interzisă - o brichetă. Vânzătorul de la casa de bilete mi-a făcut instructajul: frate, bag-o în şosete că altfel... ăştia ţi-o iau. Nu mi-au găsit-o! Era în portofel! În fine, am reuşit să intru şi a început o nouă provocare: tribuna B, sector 4, rând 11, loc 20. M-am strecurat printre munţii de coji de seminţe şi am ajuns în locaţia indicată de bilet. Meci uşor, mi-am zis! Announcer-ul stadionului îmi pregătise însă... altceva: "va fi o partidă grea... Pandurii s-au calificat în Cupa României şi au venit la Iaşi cu gânduri mari". A avut dreptate. Au urmat 90 de minute... fără fotbal. Doar înjurături aşa cum nu mi-a mai fost dat s-aud. Am remarcat şi power play-ul: "Băăăi. Băăăi... Popa! Dă-le murături, nu vezi că-s mahmuri?".... semn că ieşenii nu uită şi nu iartă ieşirile nocturne ale fotbaliştilor.

Minutul 90 a făcut însă diferenţa! Poli a înscris iar divorţul dintre fani şi echipă... a fost dat uitării. De bucurie, au început pupăturile între suporteri... şi aplauze neîntrerupte. Soţii care s-au împotrivit nevestelor pentru a veni la meci... şi-au spus că tot scandalul a meritat, copii aflaţi în tribune... şi-au jurat să devină fotbalişti... iar Gigi de la "oficială"... a mai desfăcut o şampanie.

Când toată lumea era fericită, pe mine m-a apucat tristeţea! Cu banii de bilet, "donaţi" maneliştilor de la Poli... vedeam o piesă de teatru şi un film...
Text: Iulian Sandu, Radio GUERRILLA

Niciun comentariu: