joi, 1 noiembrie 2007

Studenţie sau afacere

Există două categorii de studenţi care nu-mi plac deloc - leneşii şi oportuniştii. Şi nu mă refer aici la cei care, cât e ziua de lungă nu fac nimic, sau la cei care sunt mereu în căutare de o partidă pe cinste, oricare ar fi ea.

Discut despre studenţii care au un singur ţel în viaţa lor educaţională - acela de a vâna note şi implicit burse. Am foarte mulţi colegi de facultate care nu fac nimic altceva în timpul anului... decât să aştepte sesiunea. Iar când vine momentul, îşi omoară nopţile tocind la greu, în speranţa că se vor număra printre cei care acced la această răsplătire materială.

Mai sunt unii care au părinţii plecaţi la muncă prin diferite ţări, deci nu au un serviciu „pe hârtie” în România, studenţi care profită de această conjunctură a legilor în vigoare... pentru a-şi trage un dosar valabil pentru bursa socială.

Leneşi şi oportunişti... Sau pur şi simplu băieţi deştepţi. Şi cum scopul scuză mijloacele, aceşti studenţi ar trebui să ia în calcul că până la urmă şi Adrian Năstase a fost prins în pat cu 'tuşica Tamara. Şi la durut... Nu am de gând să ţin teoria bunului simţ civic... eu doar trag un semnal de alarmă. Nu notele te fac, ca şi om. La angajare nimeni nu te mai întreabă cât de bun ai fost la şcoală, sau câte burse ai luat, sau dacă ai reuşit să tragi ţeapă universităţii. Dar îi las pe băieţii deştepţi să dormiteze în continuare, să creadă că sunt tari, sau mai deştepţi decât altii... Cineva mi-a spus odată că tot ce contează... este să fii bun la şcoala vieţii. Şi aşa şi este... Mă minunez de faptul că studenţia a devenit o afacere şi nu-mi dau seama unde încap atât de mulţi afacerişti... pentru că nu se mai încap nici în ei înşişi! Leneşi şi oportunişti... visare plăcută! Vine şi ziua când statul vă va cere înapoi ceea ce v-a dat. Atunci să vă văd!

Text: Alex Popa, Radio Vox T

Un comentariu:

Anonim spunea...

nu sunt un student care are vreo bursa, dar nu cred ca ii poti numi tu oportunisti.Te-ai gandit ca poate vrea bursa sa poata pleca in afara, iar de acolo sa gaseasca alta optiune decat sa ramana dupa terminarea facultattii cu un salariu de 6 mil ( cu noroc) si sa plateasca chiria mai mare ca venitul....si asta e o idee pentru multi, sa stii.Ei vad in a pleca cu o bursa erasmus, par exemple, o sansa. SO?