vineri, 22 februarie 2008

22 pe 24

A fost un an în care lumea mi s-a arătat sub o formă primitivă. Am observat că prea mulţi oameni sunt asemenea unor maimuţe neinteligente, conduse frecvent de instinte. Foame, sete, sex. (plus un adaos de la prietenul meu Ionuţ - Bemveu şi buci). Am mai observat că tot ce s-a clădit în mulţi ani se sfârşeşte într-o secundă, că sub înfăţişările cele mai ok se ascund nişte monstruozităţi, că încredere e un cuvânt prea mare şi gol, că tot ce e normal e de fapt anormal, iar limitele depăşesc cu mult o minte bolnavă. În plus, nu există prietenie. Oamenii stau împreună pentru că e mai uşor aşa decât să fie singuri. E un acord nescris.

Asemenea melcilor, suntem striviţi la un moment dat. Dar mai bine să fim striviţi de o talpă necunoscută. E simplu. Dumnezeu s-a pişat şi am apărut. Orbecăim fără intenţii serioase. Nişte melci cu termopane care stau pe iarbă şi fac baloane. Fiecare cu balonul lui. Un semn de întrebare se ridică însă atunci când apare posibilitatea de a alege. Baloanele au diferite forme şi culori. Alegem fie gri şi oval, fie colţuros şi mov. De alea roz perfect rotunde nu există. Nici măcar în imaginaţia mea. Baloanele au însă o viaţă redusă. Ele vor să zboare cât mai sus, să-şi joace copilăria în sticla cu şampon, să trăiască puţin, dar să nu fie sparte de fetiţa ştirbă cu două codiţe. Mai mari, mai mici, suflu... şi aerul din mine creează mici colonii. La început mari, imense şi parcă prea fragile, în balon mi-am pus eu toate gândurile, speranţele, năzuinţele. Puf! Data viitoare am să pun mai mult şampon.

În final, şi baloanele şi melcii au aceeaşi soartă, iar eu pe 24 fac 22.

Text: Bianca Grigoriu

5 comentarii:

Anonim spunea...

In loc de sapun, mai bine folosesti latex... Astfel, [viata ta traita pe mess de exemplu :P] va capata consistenta si va fi "electronically tested"... Deci, baloane cu durata de viata mai lunga pentru fetita cu codita...

Cel cu care [nu] te vezi zilnic!

Anonim spunea...

stii, acuma ma gandeam, de ce ti-oi fi ales tu melcul ca exemplu...
e clar, ritmul pe care il preferi e dat de un melc - slow, lazy...

life is short! why don't you have desert first?

Anonim spunea...

Baloanele de sapun reprezinta visele, sperantele care intr-o secunda se pot sparge daca daca, spre examplu vantu e prea puternic sau daca ceilati din fur au grija ca ele sa sfarseasca imediat dupa ce ele au luat fiinta fara ca macar sa fi apucat sa prinda contur.Ele pier, inainte de a putea lua o forma rotunda si placuta care sa ne gadile simturile.Asa ca trebuie sa avem grija de micile noastre vise, sa credem in ele si sa le pastram tainic in suflet fara ca nimeni sa nu stie de ele, eventual sa aratam produsul finit doar pt o clipa, ca altcineva sa nu apuce sa vada forma completa a ceea ce noi am faurit cu multa truda.:)

Anonim spunea...

bine ca sunteti voi destepti... niste anonimi! :))

Iulian Sandu spunea...

La Multi Ani... copilash!