joi, 9 iulie 2009

Eliberăm radioul!

Pentru echipa Radio Guerrilla Iaşi, jingle-ul “revoluţionar” a căpătat miercuri un alt sens. Eliberăm radioul... pe bune. Un inventar sumar, un proces verbal de predare - primire, promisiunea unui salariu (poate două) în plus şi... gata, s-au mai dus trei ani! HASTA LA VISTA, BABY!

Ceea ce bănuiam încă din Februarie s-a produs în Iulie. Marţi, un telefon sec anunţa o şedinţă foarte importantă care nu putea fi amânată. Discuţiile dintre conducerea de la Bucureşti şi echipa Radio Guerrilla Iaşi au avut loc miercuri după-amiază, tot prin intermediul telefonului. Timp de jumătate de oră... am primit explicaţii şi am pus întrebări. Măsura reducerii salariilor cu până la 50%, luată acum câteva zile de Board-ul Realitatea Caţavencu... s-a dovedit a fi insuficientă “în condiţiile actuale de criză”... şi aşa a venit propunerea renunţării la două din cele trei redacţii din provincie - Iaşi şi Timişoara. Urmează echipa de la Cluj, care a primit acum o amânare de trei luni, datorită unor contracte de publicitate aflate în derulare.

Radio Guerrilla va emite în continuare la Iaşi, pe aceeaşi frecvenţă (105FM), însă din grila de programe au dispărut deja cele şapte buletine de ştiri locale şi emisiunea Logout! Nu mai stăm acum să ne întrebăm dacă echipa de la Bucureşti s-a implicat suficient de mult în această poveste, nici dacă ieşenii erau pregătiţi pentru o asemenea experienţă şi nici dacă Iaşul este prea sărac pentru un astfel de produs. Important este că o parte din echipa Radio Guerrilla Iaşi va reveni în curând pe piaţă, cu un nou proiect media. În rest, amintirile... le păstrăm pentru noi! :)

Text: Iulian Sandu, director staţie Radio Guerrilla Iaşi

29 de comentarii:

ducu spunea...

O veste trista, Hasta la Vista Radio Guerilla Iasi.

Bogdan Alecsandru spunea...

Realitatea tv iasi :D

daniel matasaru spunea...

Imi pare rau.

Sunt legat sufleteste de acest proiect si Guerrilla este singurul radio pe care il ascult in masina.

Dincolo de a fi un radio, Guerrilla este o stare de spirit.

O stare de spirit care din aceasta poveste de criza iese mai saraca cu o amprenta locala de care Iasul chiar se bucura.

Succes mai departe echipei!

Sergiu spunea...

Shit happen to the best of us.

De noul proiect transpira ceva? Macar sa ne atate curiozitatea in termeni de PR?

Monica spunea...

Imi pare tare rau...mai ales ca mi-a placut cum s-au desfasurat lucrurile pe durata stagiului de practica in redactie. Oricum...mult succes echipei in ceea ce urmeaza sa intreprinda!

Unknown spunea...

Nu mai stăm acum să ne întrebăm dacă echipa de la Bucureşti s-a implicat suficient de mult în această poveste, nici dacă ieşenii erau pregătiţi pentru o asemenea experienţă şi nici dacă Iaşul este prea sărac pentru un astfel de produs.
Iasul este prea sarac pentru un asemenea produs? Sa inteleg ca Guerilla se adresa doar persoanelor bogate? Sper ca doar exprimarea e deficitara (desi vine de la un om de radio), altfel nici "daca iesenii erau pregatiti pentru o asemenea experienta" si nici "daca Iasul este prea sarac pentru un astfel de produs" nu va fac deloc cinste.

ALEX POPA spunea...

Nu-mi vine sa cred... imi pare atat de rau... sincer... aici m-ati format, aici v-am intalnit... pe bune ca am ramas fara cuvinte. Cat priveste implicarea Bucurestiului, pacat ca nu s-a facut simtita inca de pe vremea cand nu era criza. Bafta in ceea ce vei face 'Ricioiule', am incredere in tine!!!

Iulian Sandu spunea...

Bogdan, exprimarea NU este deloc deficitara. Da, Radio Guerrilla este un produs premium, target-ul stabilit este 25 – 34 ani iar statutul social al ascultatorilor este Middle & Top Management. Repet: este un post de radio care vinde produse pentru cei cu bani.

Gigi spunea...

Nu e vorba de target si nici de echipa. Stirile erau bune, sunetul era bun, conducerea a fost proasta. Intai un delapidator, pe urma un betiv si dupa aia un incompetent. Pacat de cei care au investit incredere in voi

Unknown spunea...

Iulian, atunci, cu parere de rau, n-o sa mai ascult nici macar Guerilla Bucuresti si imi pare rau ca am ascultat pana acum asa ceva. Pentru ca pseudo-elitismul asta nu mi-a placut niciodata, cu atat mai mult "segregarea" pe criterii banesti. Desi, in materie de bani, mi-as putea "permite" sa ascult un asemenea radio, o asemenea gandire mi se pare din start, pe langa perdanta, si penibila. Sincer, m-as fi asteptat ca publicul tinta sa aiba, in primul rand, ceva in cap, nu in portofel. Pentru ca am intalnit prea multi "tineri middle si top-manageri" care n-au legatura cu bunul simt sau cultura, in timp ce altii, nu atat de manageri, v-ar fi onorat daca va ascultau.

In fine, nu ma intereseaza foarte mult cum va stabiliti targetul de ascultatori, dar crede-ma ca un pic de "periere" a exprimarilor ar face mult bine.

Anonim spunea...

Ne pare foarte rau, vorbesc si in numele prietenului meu care asculta doar Guerrilla. Binili invingi...

Anonim spunea...

Gresala majora s-a comis la constituirea echipei de la Iasi. Cand selectezi un om, trebuie sa te gandesti si daca ceilalti potentiali angajati vor sa fie colegi cu el...betiv spuneati?

Iulian Sandu spunea...

Bogdan, mai citeste o data comentariul meu. Am vorbit STRICT despre vanzari! In rest, se stie ca ascultatorii Radio Guerrilla au fost si vor ramane mai inteligenti decat ai lor...

Bogdan Alecsandru spunea...

Hey, tot respectul pentru ce inseamna Radio Guerrilla. Clar, nu e un sfarsit de lume. Imi aduc aminte ca in noiembrie inainte de deschidere am fost chemat la interviu. curios lucru, am fost respins, nu ca as fi fost un geniu, in niciun caz nu zic asta. Dar nici pana in ziua de azi nu stiu adevaratul motiv. Bunul simt spune sa anunti omul din ce cauza ai fost respins. Si daca-mi aduc aminte, domnul de la Bucuresti era incantat de ce spuneam. Fitzele erau din partea conducerii de la Iasi.
Stiti, de cele mai multe ori, marile vedete se nasc din zvacurile intelectuale ale unor provinciali. Uneori ma bucur sa aud asta. Insa spre deosebire de o tanti care "vindea cartofi" pe post in timpul stirilor....eu stiam sa vorbesc. Cat despre angajarea pe prietenii...numai de bine.
Radio bun. Conducere (initiala) ciudata?

tzaranimanui spunea...

Bogdane..."nici pana in ziua de astazi" nu stiu de ce nu am fost chemat la interviu- desi trimisesem de doua ori CV -ul. Totusi, la un moment dat a fost aruncat in aer anuntul pentru postul de reporter. Si am fost chemat-nu ca as fi cunoscut pe cineva din conducere crede-ma pe cuvant. Am trecut testul in octombrie 2007, cu greu ce-i drept in fata "conducerii initiale" . De atunci si pana alaltaieri de cand s-a inchis radioul, locul meu de munca s-a chemat Guerrilla Iasi. Poate am avut mai mult noroc ca tine..poate am fost considerat mai bun ca altii...sau, poate am fost mai persistent.

Bogdan Alecsandru spunea...

ideea e ca eu mersesem pentru postul de animator, neinteresandu-ma stirile. Nu contest calitatile lui Ivasc, care e super ok pe radio si-mi place. Tot timpul l-am laudat. ideea mea era referitoare la "contactarea" in caz de orice raspuns a omului pe care l-ai chemat la interviu. Cat despre persistenta...nu obishnuiesc sa sterg praful de pe umerii sau de pe papucii nimanui!!!!

s spunea...

fise de post diferite, tzaranimanui;)

tzaranimanui spunea...

Este o regula de bun simt, dar nu cred ca are caracter obligatoriu. Totusi...sunt de acord cu tine, pentru ca in mare masura este vorba despre eliberarea tensiunii. Iar ideea ta nu era asta..ideea ta face referire la faptul ca ai mers la interviu si nu ai mai fost contactat desi stiai sa vorbesti mai bine decat" o tanti care vindea cartofi pe post". In ceea ce priveste povestea: "nu obishnuiesc sa sterg praful de pe umerii sau de pe papucii nimanui" nu are nicio legatura cu ce am spus eu. Nu m-am ridicat pe umerii nimanui. Sugeram doar ca este bine sa profiti de orisice oportunitate daca ea mai apare inca o data. Dak vine vorba despre postul de animator la Guerrilla, chestiunea asta nu se mai aplica. In fine...din punctul meu de vedere orice ai fi facut atunci, merita sa aplici pentru oricare post. Senzatia de a lucra la Guerrilla e unica. Pe bune. Chiar si in conditiile unei conduceri initiale ciudate. ;)

tzaranimanui spunea...

Domnule S, fisele de post or fi ele diferite dar sper ca nu insinuati nici macar o secunda faptul ca un post ar fi mai solicitant ca altul pentru ca spun din start ca perceptia dumneavoastra este gresita. Totusi, daca e sa atacam subiectul, o trasatura definitorie a unui animator chiar si dupa ani de experienta- pentru ca are o putere mai mare decat un stirist la microfon(culmea la Guerrilla nu a fost neaparat asa, dar nu mai intru in detalii)- este vedetismul...Lucru mare...cu care sa te lupti. Sunt satul de asemenea personaje.

Bogdan Alecsandru spunea...

Sa stii ca S are dreptate in felul lui. Si S vine si el din radio. Ma deranjeaza totusi lipsa bunului simt. Iar daca te respecti draga Sorin Cimbru, nu faci chiar orice...adica nu aplici pentru orice post...

Bogdan Alecsandru spunea...

Iar apropo de senzatia de a lucra la Guerrilla...prietene, esti naiv. E un business la fel ca oricare altul, iar echipa "pare a fi aleatorie", deci, in pricipal nu sunteti trimishii lui Dumnezeu pe Pamant. Sa fim seriosi totusi. Dar, daca nu ar fi fost brandul de la Bucuresti, oamenii de acolo, radio-ul ar fi fost la fel ca celelalte din oras. Nu te ascunde in spatele muncii celor de la Bucuresti. Ei au dus traiul tuturor statiilor locale, sa fim seriosi. Iar emisiunea de seara de la Iasi, la fel ca si la celelalte statii era o necesitate legislativa, intr-un fel sau altul...

Anonim spunea...

Uitandu-ma la profilul tau...draga Bogdan observ ca ai 23 de ani..banuiesc. Despre altceva este vorba in propozitie: dak nu cumva te-ai nascut intr-un studio de radio, sau de inregistrari este bine sa ai experienta mai multor joburi in domeniu. Nu are nicio legatura cu respectul. In legatura cu naivitatea mea...cred ca stiu suficent de multe despre buisnessul Guerrilla. Dar nu asta ma intereseaza. Ma interesa politica redactionala. Ma interesa modul de lucru. Ma interesa libertatea de actiune pe care nu o intalnesti oriunde. Toate fac parte din brandul Guerrilla. Ma doare in cot de unde vine si cine tine in spate radioul, atat timp cat eu ma simt bine acolo unde muncesc..iar pentru asta sunt platit. Nu cred ca mai are rost sa continuam discutia ca oricum nu ajungem la un punct de vedere comun. Bafta.

Anonim spunea...

Trimisii lui Dumnezeu pe pamant...aberezi amice......eu ar trebui sa fiu ala frustrat... eu am fost concediat.

Bogdan Alecsandru spunea...

corect. mai bine o lasam balta. discutia asta are sens doar la bere :D

Virgil spunea...

Mai "oameni", am citit cu atentie comentariile si imi vine o chestie de-a rasu' plansu!
Pt gigi: prefer betiv decat hot sau incompetent (no ofence - unii o stiu deja); Vorba unui batran: din betie te trezesti dar din....
Apoi: "OMUL-tzaranimanui" a fost selectat din 30 de candidati dupa 3 probe (cultura jurnalistica, lectura si "bascalie" - cu parere de rau, nu divulg ce inseamna). Nu se pune nimic la indoiala pentru ca i-a isit vovea pe post si cred ca are cineva ceva de comentat. In rest, ceilalti 29 erau buni, dar... departe. In alta ordine de idei, cacatu e cat China: asa ca nu mai aruncati cu mizerii, nu mai amestecati terminologiile de specialitate cu speculatiile! Una e sa redactezi si alta e sa calculezi! Rugamintea e macar pentru cei care apreciaza fotografia lui Iulian si care mai asculta Radio Guerrilla! Salutari! Virgil!

Virgil spunea...

Tot eu spun ca nu mai gasesc sensul acestor discutii. Asta este "piesa"! RG Iasi s-a dus..... fiecare merge mai departe si ramane cu o chestie pe post de lectie.

Cristel spunea...

Veste intradevar trista ...asta este ... Fratilor... mult succes in continuare ! -Cristi(guerrilla timisoara)

Cri Cri spunea...

Cum poti sa spui ca peste 3 luni se inchide Clujul? De unde ai tu asemenea informatii? Nu crezi ca esti deplasat?

Unknown spunea...

Pana la comentariul lui Virgil am inteles ca exista regrete, frustrari ... dar si tampiti! Cei drept pe unii i-a tampit alcoolul, iar pe altii viata ... sau poate ca asa s-au nascut! Buna Gigi!
Pe repede inainte ca sa nu solicitam prea mult sinapsele domnului Virgil (ia cu apa tata, poate-ti trece mahmureala!) Radio Guerilla avea castigate un numar de licente de emisie imprastiate in tara, pentru care exista obligativitatea de a le exploata conform legii audio-vizualului din Romania, ceea ce presupunea un minimum de programe locale - vezi stiri + logout. OBIECTIVUL actionariatului, de la bun inceput, era sa obtina statutul de radio national - retea (IE Europa FM!) in cel mai scurt timp, astfel incat sa nu mai fie obligat sa produca programe locale, producatoare doar de costuri. Statutul de statie/retea nationala duce , acolo unde existau licente locale, catre re-transmisia programului de la Bucuresti, deci costuri mai mici. Explicatia este extrem de simpla – Ecuatia Venituri vs. Cheltuieli (P'N'L pentru vorbitorii de engleza - no offence Virgil, dar nu la tine ma refeream!)aducea statiile locale pe minus ... poate cu o exceptie sau doua!!! Acum ca am dezvaluit marele mister, sa ne aplecam asupra exploatarii locale ... Stirile erau subordonate Bucurestiului fara nicio posibilitate de influenta locala, ceea ce a dus la o redactie comoda, care in mare parte citea stiri mediate din ziare, agentii locale sau nationale, deci fara sa deranjeze pe nimeni!! De aici si timpul petrecut de VIRGIL la o bere, doua, trei .... la Moldova Mall food–court . Vanzarile locale erau externalizate pe o firma a grupului Realitatea-Catavencu, care vindea si 24 FUN, deci fara posibilitate de influenta in vreun fel acest proces. Ce mai era de facut? Parteneriate, campanii de imagine ... si cam atat!!! Acum vin si intreb (Gigi ma asculti?) daca vanzari nu puteam face, daca stirile erau subordonate Bucurestiului, daca salariile, ca de altfel toate cheltuielile de zi cu zi, erau controlate de Bucuresti ... de unde si pana unde se putea delapida? La Virgil inteleg ca alcoolul ii intuneca ratiunea, dar mataluta domnu GIGI ... de unde si pana unde va dati cu parerea?? Inchei prin a multumi celor care chiar au pus suflet la Guerilla de Iasi si-i incurajez sa tina fruntea sus pentru ca doar cei indrazneti vor reusi!!! Pentru clevetitori, frustrati, prostovani ... vorba lui Istodor ... MURITI, BA!